Forschungsinstitut
GIM
Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH
Goldschmidtstrasse 4-6
DE-69115 Heidelberg
Tel:
+49 6221 8328-0
Fax:
+49 6221 8328-33
Leistungsprofil
Dienstleistung
  • Qualitative Marktforschung
  • Quantitative Marktforschung
  • Desk Research
  • Online-Befragungen
  • Mobile-Befragungen
  • CAPI
  • CATI
  • Expertengespräche
  • Gruppendiskussionen
  • Tiefeninterviews
  • Panels
  • Omnibusbefragungen
  • Software
  • Sonstiges
Studioleistung
  • Eigenes Teststudio
  • Studiovermietung
  • Testplätze
  • Gruppendiskussionsräume
  • Einwegspiegel
  • Separate Beobachtungsräume
  • Dolmetscheranlage
  • Eye Tracking
  • Videoaufzeichnung
  • Testküchen
  • CATI-Studio
Wirkungsbereich
  • nur Deutschland
  • Europa
  • Afrika
  • Amerika
  • Asien
  • Australien
Unternehmensbeschreibung
GIM Network Heidelberg – Berlin – Zurich – Lyon - Shanghai
Our passion is research and we practice this passion at an international level: GIM conducts research in more than 40 countries worldwide. We offer qualitative and quantitative market research and can thus provide the appropriate research solution for your needs and area of investigation. We always employ the most suitable solution, be it ethnography, focus groups, in-depth interviewing, conjoint, multivariate procedures, tracking-studies, car clinics or research at the POS.

Services and products: International research • KPI Trackings • Product tests, product concept tests • Communication tests • Brand core analyses • Usage & attitude analyses • POS research • Segmentations • GIM Values – Value research • Innovation research • GIM ICU – International Consumer Understanding • GIM InCoDe – integrated insight generation and concept development • GIM Connect – online tool set

Daten und Fakten

Management:
Wilhelm Kampik, Stephan Teuber
Inhaber/Konzern:
Wilhelm Kampik, Stephan Teuber
Gründungsjahr:
1987
Mitarbeiteranzahl:
100-199